Wiem że to banalne ale ja tego nie rozkminiam ^^ .
1. a) Jaką wysokość ma trójkąt równoramienny o podstawie 12 cm i ramieniu 10 cm ?
b) Jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm?

2.Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4 cm i 20 cm, a jego wysokość ma długość 6 cm. Oblicz obwód tego trapezu.


Z góry thx ;-)

2

Odpowiedzi

2009-12-01T14:56:43+01:00
1 b) h= a^3/2
h= 10^3/2
h= 5^3]
^- piewiastek
2. Ob= 2*10+ 4+20= 44 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T14:59:12+01:00
A)
h²+6²=10²
h²+36=100 |-36
h²=64
h=8

b)
h²+5²=10²
h²+25=100 |-25
h²=75
h=5√3

3)20-4=16
16:2=8

6²+8²=x²
36+64=x²
100=x2
x=10

obw. = 2*10 + 4+20 = 44cm

Reszta w załączniku