heej . Mam dwa krótkie zadania .
dam najlepszą . ; DD
3 i 2/7 x 6 = ..

zad . 1
z jaką prędkością jechał Olek samochodem , jeżeli w ciągu 40 min. przejechał 52, 8 km .
zad . 2
Oblicz 1/7 z 7 i 1/8 km i zaokrąglij z dokładnością do pełnego metra .

3

Odpowiedzi

2009-12-01T15:05:09+01:00
Nie chce naj .. bo tamatych nie potrafie ale 1 ci zrobię ;)) 3

=23/7 * 6 = 138/7= 19 i 5/7
2009-12-01T15:06:16+01:00
1. v=s/t
minuty musisz zamienić na godz., czyli 40/60=2/3
v=52,8:2/3=79,2 km/h

2. 7 1/8:1/7=57/8*7/1=399/8=49,875 czyli 50km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:11:31+01:00
Z1
(rozwiązane proporcjami)

40min ----------- 52,8
60min(1h)------- x

40x = 3492 /40
x = 87,3

więc olek jechal 87,3 km/h

z2
1/7 * 7 + 1/8 = 1+1/8 = 1+0,125 = 1,125[km] = 1125 [m]

PROSZE ;]