Oblicz pole powierzchni bocznej graniastosłupa,którego podstawą jest sześciokąt foremny o boku 7 cm,a jego wysokość wynosi 20cm.
Proszę o dokładne obliczenia,jednostki cm kwadratowe itd..
Jak ktoś zrobi najlepiej daje max ! ;d proszę o szybką odpowiedź

3

Odpowiedzi

2009-12-01T15:01:20+01:00
Graniastosłup, który ma w podstawie sześciokąt ma 6 scian bocznych
wzór na ściane boczna grianisatosłupa jest
P= a*h czyli podstawa razy wysokość ściany bocznej
P= 7*20=140 cm² to jest jedna ściana
czyli sześć scian to
Pb=7*20*6 =140*6= 840cm²
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:03:45+01:00
Dane:
7 cm - bok sześciokąta foremnego
20 cm - wysokość graniastosłupa

Szukane:
Pb = ?

Obliczenia:
Ppb = 6 * a * h
Ppb = 6 * 7 cm * 20 cm
Ppb = 6 * 140 cm²
Ppb = 840 cm²

Odp.: Pole powierzchni bocznej wynosi 840 cm².
16 4 16
2009-12-01T15:18:09+01:00
Pole powierzchni bocznej - a×c
7cm×20cm = 140cm² (Pole jednego boku)

4 3 4