Odpowiedzi

2009-12-01T15:02:10+01:00
Monarchia rządzi król a republika rządzi panstwo.....
37 2 37
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:03:46+01:00
W republice władzę sprawuje organ wybrany poprzez wyniki wyborów na określony czas , a w monarchii władzę sprawuje jeden człowiek i jego funkcja zazwyczaj jest dziedziczna oraz posiada władzę dożywotnią.
23 4 23
2009-12-01T15:05:13+01:00
Monarchia rządzona jest przez króla - to on w swoim ręku skupia całą władzę.
Republika - oznacza "rzecz publiczną" każdy obywatel ma wkład w budowe swojego panstwa, ma wpływ na ustawy, rozkład dochodów kraju itd.
10 4 10