Odpowiedzi

2009-12-01T15:13:24+01:00
Drugi bok to 3/4 * 30 = 90/4 = 22 1/4
trzeci bok to 1 1/4 * 30 cm = 5/4 * 30 = 150/4 = 37 2/4
obwód to 22 1/4 + 30 + 37 2/4 = 89 3/4
Pole to 1/2 * 22 1/4 * 30 = 341 1/4
2009-12-01T15:16:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:15:18+01:00
Dane:
a=30 cm
b=¾a
c=1¼ razy dłuższy od a
Obliczenia:
b=?
c=?
P=?
Obw=?
b=¾a
b=(30/4)*3=22,5 cm
b=22,5 cm
c=30*1¼(pozamieniać)=37,5 cm
c=37,5 cm
Obw=a+b+c
Obw=30+22,5+37,5=90 cm
P=½*a*h
P=½*30*22,5=337,5 cm²
P=337,5 cm²
Odp.:Obwód tego trójkąta to 90 cm,a pole 337,5 cm².
1 5 1