Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:16:43+01:00
4000 p.n.e. - pismo
- 3000 p.n.e.
* papirus (Egipt)
* szkło
* radło (Egipt, Mezopotamia)
* wykałaczka (Sumer)
- 2600 p.n.e. - ostry, miedziany skalpel chirurgiczny (Egipt)
- 2500 p.n.e.
* mydło (Mezopotamia)
- 2000 p.n.e. - piwo (Mezopotamia)
- 1000 p.n.e. - alfabet (Fenicja)
- VI wiek p.n.e.
* czekolada
- 400 p.n.e. - żelazko do prasowania (Chiny)
- 280 p.n.e. - latarnia morska (Faros, Egipt)
- 100 p.n.e.
* wydmuchiwanie naczyń szklanych - Syria
* cement - Rzym
* porcelana - Chiny
- 105 - papier - Cai Lun - Chiny
16 3 16
  • Użytkownik Zadane
2009-12-01T15:19:19+01:00
Pismo, liczby, statki, koło, koło garncarskie, łuk, proch strzelniczy (popularne fajerwerki), papier, kalendarz (system 12 miesięcy, 365 dni w roku), system miar i wag (dziesiętny), brąz, ceramika, porcelana, papierowe pieniądze, karty do gry, jedwab
12 3 12
2009-12-01T15:24:33+01:00
Wynalazki starożytności, które przetrwały do dziś:
- klepsydra
- pismo
- alfabet
- piwo
- mydło
- wykałaczka
- kalendarz
17 4 17