Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem , którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100 km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zł .
Odległośc z Ciechanowa do Poznania wynosi 300 km. Oblicz , ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy . Zapisz wszystkie obliczenia .

3

Odpowiedzi

2009-12-01T15:27:55+01:00
Dane
cena benzyny: 4,80 zł / litr
spalanie 6.5 l /100km
trasa- 300km

Obliczenia:
300:100=3
3*6,5l * 4,80

Odpowiedz:Za benzyne zapłacą 93.6 zł.
12 4 12
2009-12-01T15:29:20+01:00
300 / 100 = 3
3 * 6,5 = 19,5
19,5 * 4,8 = 93,6 zł
Odp: Rodzina Kowalskich zapłaci w sumie 93 zł i 60 gr
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:31:46+01:00
Dane:
6.5 l - spalanie na 100 km
4.80 zł - koszt benzyny za 1 litr
300 km - odległość z Ciechanowa do Poznania

Obliczenia:
300 km : 100 km = 3
6.5 l * 3 = 19.5 l
19.5 * 4.80 zł = 93.6 zł

Odp.: Koszt benzyny wyniesie 93 zł 60 gr.

54 4 54