1.Metan
a)stosunek masowy pierwiastków w cząsteczce
b)skład procentowy (% masowy)

2.Wyjaśnij , dlaczego :
a)metan stanowi duże zagrożenie dla pracujących pod ziemią górników
b)należy sprawdzać szczelność instalacji gazowych w mieszkaniach
c)do gazu ziemnego w instalacjach gazowych są substancje zapachowe
d)spód garnka w czasie gotowania pokrywają się czasem sadzą.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:37:51+01:00
METAN - CH4

mC=12U
mH=4u
100%=16u
a)C:H=12:4=3:1
b)C -12u*100%/16u = 75%
H -4U*100%/16u = 25%

a)Metan zmieszany z powietrzem może doprowadzić do wybuchu
b)Tak samo jak wyżej, ulatniający się z instalacji metan, po zmieszaniu z powietrzem doprowadza do wybuchu
c)aby wyczuć ulatniający się gaz
d)gaz ziemny łączy się z powietrzem ubogim w tlen
14 4 14
2009-12-01T15:42:47+01:00
1.Metan
a)stosunek masowy pierwiastków w cząsteczce- 12:4
b)skład procentowy (% masowy) C- 12/16= 3/4= 75%
H- 1/4=25%

2.Wyjaśnij , dlaczego :
a)metan stanowi duże zagrożenie dla pracujących pod ziemią górników- jest bezbarwny i bezwonny, lżejszy od powietrza
b)należy sprawdzać szczelność instalacji gazowych w mieszkaniach- gdy się ulatnia nie wiemy o tym
c)do gazu ziemnego w instalacjach gazowych są substancje zapachowe- aby można bylo go wyczuć
d)spód garnka w czasie gotowania pokrywają się czasem sadzą- ilosc powietrza któe dochodzi jest źle wyregulowana i następuje niecalkowite spalanie
6 4 6