Zad.1
21% objętości powietrza to tlen, a 78,3% to azot. Ile m³ tlenu a ile azotu znajduje się w pokoju o wymiarach 3,5m×5,1m×7,2m?


zad.2
Zapas orzechów włoskich zebranych w jesieni stracił do nowego roku 35% swego ciężaru i ważył wówczas 85kg. Ile ważył ten zapas orzechów w jesieni?

Proszę o zrozumiałe obliczenia wybieram najlepsze :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:48:45+01:00
Zad.1

3,5m*5,1m*7,2m=128,52m3
128,52m3*0,21m=26,9892m3
tlenu znajduje sie 26,9892m3
3,5m*5,1m*7,2m=128,52m3
128,52m3*0,783=100,63116m3
a azotu 100,63116m3



2009-12-01T15:52:20+01:00
Zad 1
V= 5,1 x 3,5 x 7,2 = 128,52
azot 128,52 x 0,783 = 100, 63116
tlen 128,52 x 0,21 = 26,9892
Zad 2
85 x 0,35 = 29,75
85kg + 29,75kg = 114,75



( x oznacza razy )