Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu "matematyczne bombki" na świąteczna choinkę . Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm .
Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakłądek potrzebnych do sklejenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:44:21+01:00
P sześcianu = 6 x a²
P = 6 x 3²
P = 6 x 9
P = 54 cm²

Psdr. ;)
1 5 1
2009-12-01T16:29:15+01:00