Odpowiedzi

2009-12-01T16:06:24+01:00
Wodorotlenek wapnia, czyli

Ca(OH)2

ma masą cząsteczkowa (obliczoną na podstawie danych z układu okresowego pierwiastków), równą:

M zw. = 40 + 2*(16+1) = 74u

Wodór w tym związku ma całkowita masę równą 2u, czyli jego % wynosi:

2/74*100% = 2,7%
2009-12-01T16:07:47+01:00
Ca(OH)2
Ca 40u
O 16 u
H 1u

74 u - 100%
2u - x%

100÷74

skład % wodoru to 2,7%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:14:24+01:00
Wodorotlenek wapnia - Ca(OH)₂
Ca - 40 u
O - 16 u
H - 1 u

M. CaOH = 40 u+16u *2+1u *2 =40 u+ 36 u+2 u= 74u

% H 2u/ 74 u X 100 % = 2,75 %