Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:01:08+01:00
Azotek krzemu
Ditlenek krzemu
Krzemian sodu
Krzemki
Krzemowodory
Tlenek krzemu
Węglik krzemu

jest wykorzystywany powszechnie w przemyśle elektronicznym, szklarskim, medycynie
2 2 2
2009-12-01T16:13:50+01:00
1.Krzem podobnie jak węgiel tworzy łńcuchy krzem-krzem,krzem-tlen-krzem oraz krzem-azot-krzem.Istnieje około 300 000 grupa takich związków.Najważniejsze związki krzemu to krzemionka,kwasy krzemowe,krzemiany.
2.Zastosowania krzemu i jego związków są bardzo rozległe:podstawowe surowce w przemyśle szklarskim,ceramicznym,materiałów budowlanych,produkja półprzewodników(tranzystory i układy scalone,procesory)smary silnikowe a to tylko niektóre.

;)