Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:07:15+01:00
3:2
3x:2x
3x-6:2x-6
(3x-6):3=2x-6
x-2=2x-6 /-x
-2=x-6
x-6=-2
x=-2+6
X=4
2009-12-01T16:08:37+01:00
1⁰

(x/y) = (3/2)|*y
x = (3y/2)|*2
2x = 3y|/2
x = 1,5y

2⁰

(x - 6)/(y - 6) = (3y)/(y)

Podstawiamy za "x" liczbę "1,5y".

(1,5y - 6)/(y - 6) = 3|*(y - 6)
1,5y - 6 = 3y - 18|- 1,5y
-6 = 1,5y - 18|+18
12 = 1,5y|/1,5
8 = y
y = 8

3⁰

x = 1,5y
x = 1,5 * 8
x = 12

Odp: x = 12, a y = 8.

Ups.. zrobił się układzik :) Oba rozwiązania są dobre.