Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:06:01+01:00
W trapezie jedna z podstaw ma długośc 0,4 dm, a druga jest od niej 3 razy dłuższa. Pole trapezu jest równe 80 cm². Oblicz wysokośc trapezu.


(4+ 12)/2 x h= 80
8 x h=80
h=10 cm
2009-12-01T16:06:22+01:00
0,4dm=4cm=a
b=3a=12cm
P=(a+b)*h/2
80=(12+4)*h/2 /*2
160=(16)*h
h=160/16
h=10cm
2009-12-01T16:07:53+01:00
0,4=4cm 4*3=12cm 80;12=6 odp;wysokość trapezu wynosi 6cm .