Pomnóż obie strony równania przez taką liczbę , aby wspołczynnik przy zmiennej y był równy - 2 ;D
TUTAJ JEST PRZYKŁAD (ZROBIONY W BUDZIE xDe)
x + 2 y = - 13 / •(-1)
- x - 2y = 13

a tutaj przykłady do rozwiązania ;D

a)
3 x + y = - 5

b)
- x + 4 y = 2

c)
x - 1/2 y = 1

d)
3 x - 3 y = 1

e)
x + 3/4 y = 0

daje naj wiec prosze o obliczenia z góry thx ;D daje naj punktów i ocene 5 ;D

2

Odpowiedzi

2009-12-01T16:14:51+01:00
A) 3 x + y = - 5 /razy -2
-6x-2y=10

b)- x + 4 y = 2/razy -1/2
1/2x-2y=-1

c)x - 1/2 y = 1/razy 4
4x-2y=4

d)3 x - 3 y = 1/razy 2/3
2x-2y=2/3

e)x + 3/4 y = 0 /razy - 2 i 2/3
-2 i 2/3-2y=0
41 4 41
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:15:41+01:00
A)
3 x + y = - 5/* (-2)
-6x - 2y = 5


b)
- x + 4 y = 2/* (-1/2)
1/2 - 2y = -1
c)
x - 1/2 y = 1/* 4
4 - 2y =4

d)
3 x - 3 y = 1/* 2/3
2x - 2y = 2/3
e)
x + 3/4 y = 0/* (-2 2/3)
2 2/3 -2y = 0








20 3 20