Zad.1
Po podwójnej obniżce ceny: najpierw o 25% a późnej o 5% płaszcz kosztuje 285zł. Jaka była cena płaszcza przed obniżkami.

zad.2
Po obniżce ceny o 15% książka kosztowała 40zł 80gr. Jaka była cena ksiązki przed obniżką ? jaka bedzie cena książki po kolejnej obniżce o 25%?

2

Odpowiedzi

2009-12-01T16:14:34+01:00
Zad.1
Po podwójnej obniżce ceny: najpierw o 25% a późnej o 5% płaszcz kosztuje 285zł. Jaka była cena płaszcza przed obniżkami.

0.75x- 0.05× 0.75x=285
0.75x-0.0375x=285
0.7125x=285
x=400

zad.2
Po obniżce ceny o 15% książka kosztowała 40zł 80gr. Jaka była cena ksiązki przed obniżką ? jaka bedzie cena książki po kolejnej obniżce o 25%?

0.85x=40.80
x=48

0.75 x 40.80=30.6
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:23:35+01:00
1.

100%-285zł
5%-x

x=14,25

285+14.25=299,25 zł

2 podwyżka

100%-299,25
25%-x
x=74,81

299,25+74,81=374,06


2.
100%-40,80
15%-x

x=6,12

40,8+6,12=46,92

b) ta sama proporcja tylko, ze 25% i należy to odjąć. Wyjdzie 30,6zł
1 5 1