Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:23:18+01:00
4x²+4xy+y²-(3x²-2xy+3xy-2y²)-3xy=
4x²+4xy+y²-3x²+2xy-3xy+2y²-3xy=
7x²+3y²=
7×(-10)²+3×(⅓)²=
7×100+3×1/9=
700+⅓=
700⅓
2009-12-01T16:26:50+01:00
(2x+y)^2 -(x+y)(3x-2y)-3xy dla x=-10 i y=1/3

(2x+y)^2 -(x+y)(3x-2y)-3xy=4x+2y-(3x²-2xy+3xy-2y²)=
=4x+2y-3x²-xy+2y²

4(-10)+2*1/3-3(-10)²-(-10)1/3+2(1/3)²=
=-40+2/3-300+10/3+2/9=-340+12/3+2/9=-336+2/9