Odpowiedzi

2009-12-01T16:14:33+01:00
Niebieski gaz, ma większą gęstość od powietrza, występuje w atmosferze w stanie wolnym,

środek dezynfekcyjny, do wyjaławiania wody pitnej , pomieszczeń, utleniania paliwa rakietowego,
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:18:02+01:00
Własciwosci:
-gaz
-niebieskie zabarwienie
-gestosc wieksza od powietrza
-zapach powietrza po burzy
-powstaje w górnych warstwach atmosfery pod wpływem promieniowania UV
-dobrze rozpuszcza sie w wodzie
-jest gazem niepalnym
-silny utleniacz

Zastosowanie:
-utlenianie paliwa rakietowego
-reagent w ozonolizie
-Wykorzystywany jest do wyjaławiania wody pitnej
-środki dezynfekcyjne
-Typowy środek dezynfekcyjny do uzdatniania wody