UWAGA DAJE DUŻO WIĘC WYMAGAM dobrej odpowiedzi!

Zadania z biologi-II gim.
PULS ŻYCIA.
Tylko proszę pisać prawdę bo bd sprawdzać!

1.Witaminy K i B 12 powstają w jelicie grubym dzięki działalności bakterii odżywiających się niestrawionymi resztkami pokarmu. Wyjaśnij,dlaczego stosowanie antybiotyków może spowodować niedobór tych witamin w organizmie.
2.W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie ...............W żołądku rozpoczyna się trawienie ..........W dwunastnicy zachodzi trawienie..........,.............,............ W dalszych odcinkach jelita cienkiego odbywa się............. do kosmyków glukozy,..................,.........................,..................., i .................. ........................ skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie. Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B 12 ma miejsce w ...............
3.Serce ma wielkość.................
Serce jest zbudowane z tkanki............
Błona otaczająca serce to................
Lewą i prawą część serca oddziela.............
Między przedsionkami a komorami znajdują się..............
Grubość ścian komór jest w stosunku do ścian przedsionków...............
Ściana lewej komory serca jest............

LUDZIE TO SĄ TYLKO 3 ZADANIA !!
POMÓŻCIE!
Daje naj,za kopiowane spam!

POZDRO :]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:37:56+01:00
1. Antybiotyki usuwają z organizmu bakterię przez co mogą usunąć też te, które wytwarzają witaminy K i B 12.
2.W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie cukrów. W żołądku rozpoczyna się trawienie białka. W dwunastnicy zachodzi trawienie białek, tłuszczów, cukrów. W dalszych odcinkach jelita cienkiego odbywa się wchłanianie do kosmyków glukozy, aminokwasów, witamin, glicerolu, i kwasów tłuszczowych skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie. Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B 12 ma miejsce w jelicie grubym.
3.Serce ma wielkość pięści.
Serce jest zbudowane z tkanki poprzecznie prążkowanej serca.
Błona otaczająca serce to osierdzie.
Lewą i prawą część serca oddziela przegroda serca.
Między przedsionkami a komorami znajdują się zastawki.
Grubość ścian komór jest w stosunku do ścian przedsionków większa.
Ściana lewej komory serca jest cieńsza.
4 4 4
2009-12-01T16:58:29+01:00
1ponieważ antybiotyki niestosownie odziałowywują na witaminę K i B12
przez co zmniejsza się ich produkcja w jelicie grubym gdyż antybiotyki zawierają w sobie wiele kwasów i związków które zabijają te witaminy
2 a)cukrów b)białek c) przez enzymy, następuje tutaj wchłanianie mleczka pokarmowego d)trawienie e)aminokwasów glicerolu kwasów tłuszczowych i białek f) wątrobie
3 lewej pięści
mięśniowej poprzecznie prążkowanej serca
osierdzie
przegroda
zastawka
...
dużo grubsza niż prawa
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-01T18:04:56+01:00
1ponieważ antybiotyki niestosownie odziałowywują na witaminę K i B12
przez co zmniejsza się ich produkcja w jelicie grubym gdyż antybiotyki zawierają w sobie wiele kwasów i związków które zabijają te witaminy
2 a)cukrów b)białek c) przez enzymy, następuje tutaj wchłanianie mleczka pokarmowego d)trawienie e)aminokwasów glicerolu kwasów tłuszczowych i białek f) wątrobie,
3 lewej pięści,mięśniowej poprzecznie prążkowanej serca,osierdzie,przegroda,zastawka,dużo grubsza niż prawa
2 1 2