Odpowiedzi

2009-12-01T16:36:30+01:00
Transportowa
odpornosciowa
termoregulacyjna
utrzymuje homeostaze w organizmie
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:39:33+01:00
1) funkcja transportowa- dostarcza do komórek ciała m.in tlen, sole mineralne i witaminy, a zabiera zbędne produkty przemianu materii
2) funkcja obronna- bierze udział w reakcjach obronnych organizmu; przenosi przeciwciała i komórki odpornościowe
3) krew zapewnia homeostazę, tzn. utrzymanie równowagi wodnej i elektrolitycznej, regulację wartości pH oraz temperatury ciała

Pozdrawiam
5 4 5
2009-12-01T21:51:44+01:00
Funkcje krwi:

rozprowadzanie tlenu po organizmie
rozprowadzanie substancji odżywczych, takich jak witaminy czy hormony
odprowadzanie do narządów wydalniczych substancji szkodliwych



lub



Funkcje krwi :

*zwalcza czynniki chorobotwórcze

*reguluje temperaturę ciała

*służy jako transport związków wytworzonych w komórkach

*Dostarcza komórkom organizmy tlenu orazsubrtancje odżywcze


wybierz sama ;)
1 3 1