JACEK W CIAGU CZTERECH GODZIN WEDRÓWKI PO BIESZCZADACH PRZEBYŁ TRASE 16 KM.

A) ILE KILOMETROW PRZEBYŁ JACEK W CIAGU 2,5 GODZINY, ZAKLADAJAC ZE PORUSZAL SIE Z TĄ SAMA PREDKOSCIA?
B)Z JAKA PREDKOSCIA PORUSZAL SIE ŁUKASZ,KTURY TĄ SAMA TRASE PRZEBYŁ W CIAGU PIĘCIU GODZIN???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:38:21+01:00
A]s=16km,,,,t=4godz,,,,v=s:t→v=16:4=4km/h,,,czyli w ciągu 2,5h przejdzie 2,5×4km=10km,,,przejdzie 10km,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, b]s=16km,,,t=5godz,,,,v=s:t→v=16:5=3,2km/h,,,szedł z predkoscia 3,2km/h
2009-12-01T16:39:20+01:00
4h = 16km
1h = 4km
0.5h = 2km
0.5 × 5 = 2km ×5
2.5h = 10km


B 5h = 16km
1h = 3⅕km


odp Łukasz poruszał się z predkością 3⅕ na godzinę
2009-12-01T16:44:44+01:00
dane: szukane: wzór:
s-16km v-? v= s/t
t-4 h
t jacka-2,5 h
t Łukasza-5 h

Obliczenia:
a)v= 16km/4h
v=4 km/h
s=v*t jacka
s=4km/h * 2,5h=10km
b)v=s/t łukasza
v=16km/5h
v=3, 2 km/h= 3h 12 min