Są 2 zadania. Zadania są związane z algebrą! Za rozwiązanie 2 daje maxa. Wynik ma wyjść 1 zadania - (5000a² + 2500a) cm², 2 zadanie - (5x + ax + 10a - an + 42) zł.

1.
W rombie jedna przekątna ma długość 10a dm, a druga jest o 5 dm dłuższa. Wyraź w centymetrach kwadratowych pole tego rombu

2.
Ewelina kupiła w kwiaciarni dwa tulipany, trzy róże i a goździków. Tulipany były po (x+6) zł za sztukę, róże - o 4 zł droższe, zaś goździki - o n zł tańsze od róż. Ile złotych Ewelina zapłaciła za kwiaty?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:52:47+01:00
1.

pole rombu: (e*f):2

10 +5=15 dm <-- druga przekątna

P=(10*15):2=75 dm2

75 dm2 = 7500 cm2

2009-12-01T17:01:01+01:00
Zad.1] d₁=10adm=100acm,,,,,d₂=100acm+50cm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, pole=½d₁d₂=½×100a×(100a+50)=50a(100a+50)=(5000a²+2500a)cm²=2500a(2a+1)cm² bo to powinno na końcu jeszcze tak być napisane