Ćw. 4

W Polsce produkuje się około 400 tys. ton owoców jagodowych.

a.Ile ton malin produkuje się w Polsce ?

B.W kobiałce mieści się ok. 2 kg truskawek . Ile kobiałek truskawek zbiera się rocznie w Polsce ?

| Do tego jest diagram kołowy |

Produkcja owoców jagodowych w Polsce

Truskawki - 39%
Porzeczki-39%
Maliny-10%
Agrest-9%
inne-3%

2

Odpowiedzi

2009-12-01T16:54:21+01:00
10% z 400000 = 40 000 ton.
39% z 400000 = 156 000 ton
156 000 / 2 = 78 000 kobiałek truskawek.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:57:03+01:00
400.000 ton
10% z nich to maliny
więc 10% z 400.000 [usuwamy 1 zero ] = 40.000 ton.
a) Produkuje się 40.000 ton malin [ 40 tys ton ]
b) 1% z 400.000 = 4000 ton. skoro 10% z 400.000 to 40.000 to
truskawki 40000ton x 3 = 120.000 ton + 9 x 4.000 ton = 156.000 ton
1 tona = 1000kg
Dlatego też mnozymy 156000 x 1000 = 156000000 kg
1 koszyk = 2 kg
Dzielimy 156000000kg na 2kg wychodzi nam 7800000 kobiałek.

b) Odp. W Polsce zbiera się rocznie 7800000 kobiałek.