Zad.1
W 1999 roku ludność pewnego miasta wynosiła 80 tys. Po roku było 81,2tysięcy mieszkańców. O ile % wzrosła liczba mieszkańców?


zad.2
Spadochroniarz wyskoczył z samolotu na wysokości 13km nad ziemią, otworzył spadochron w odległości 975m od ziemi. Oblicz jaki procent drogi przebył spadochroniarz nie otwierając spadochronu?

PROSZĘ O DOKłADNE I ZROZUMIAłE OBLICZENIA !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:14:19+01:00
1) 80000-100%
81200-x%
x=81200*100/80000
x=101,5%
101,5%-100%=1,5%
Odp:Liczba mieszkańców wzrosła o1,5%

2)
13km- wyskok ze spadochronu
975- otworzył spadochron
13km=13*1000=13000m
13000-100%
975 -x%
x=975*100%/13000
x=975/130
x=7,5%
Odp:Spadochroniarz przybył 7,5 drogi bez oteorzenia spadochronu
2009-12-01T17:22:31+01:00
Zad1
81200 - 80 = 1200 - przbyło mieszkańców

1200 : 80000 x 100% = 0,015 x 100% = 1,5%

odp. liczba mieszakńców wzrosła o 1,5%

zad2

13 km - 975m = 13000m - 975m = 12025m

12025m : 13000m x 100% = 0,925 x 100% = 92,5 %

odp. przebył 92,5% drogi bez otwierania spadochronu.


dzielenia lepiej zrób przez kreskę ułamkowa. będzie przejrzyściej. ale tu się nie dało ;)