Odpowiedzi

2009-12-01T17:02:09+01:00
Powietrze jest jednorodną mieszaniną gazów , jest ono bezbarwne f , bezwonne ch ,
tlen zawarty w tym powietrzu podtrzymuje spalanie ch stan skupienia gazowy f
2009-12-01T17:02:12+01:00
- bezbarwne (f)
- bezwonne (f)
- bez smaku (f)
- słabo rozp. w h2o (ch)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:05:32+01:00
Właściwości chemiczne to nic innego jak skład chemiczny powietrza:
Składniki stałe:
(skład niezmienny do wysokości 80 km, w stanie suchym czyli 0% pary wodnej)
- 78,09% azot
- 20,91% tlen
- 1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne

Składniki zmienne:
(różne, w zależności od położenia geograficznego lub też sytuacji, np. erupcji wulkanu)
- para wodna (ok. 0-4%)
- dwutlenek węgla (ok. 0,02-0,20%)
- dwutlenek siarki
- dwutlenek azotu
- ozon (ok. 0,000001 części atmosfery)
- składniki mineralne: pył, sadza
- składniki organiczne: drobnoustroje, zarodniki roślin

Jeżeli chcesz więcej to masz tu na internecie: http://zapytaj.com.pl/Category/006,005/2,78652,Podzial_wlasnosci_powietrza_na_fizyczne_i_chemiczne.html