Odpowiedzi

2009-12-01T17:21:44+01:00
X - wiek córki
2,5x - wiek matki

x + 30 = 2,5x
x - 2,5x = - 30 - 1,5x = - 30 |: (-1,5)
x = 20

Odpowiedź: Córka ma 20 lat.
46 3 46
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:24:27+01:00
Dane:
córka - x lat
matka - 2,5 x lat
szukane:
x = ?
2,5x =?

2,5 x - x = 30 lat
1,5 x = 30 lat / : 1,5
x = 20 lat

córka - 20 lat
matka - 2,5 * 20 lat = 50 lat

odp. Córka ma 20 lat, a matka 50 lat.


Mówisz i masz ;] :** Ładnie rozpisałam? xD
131 4 131
ksit:D
Wielkie dzięki :)
a skąd tam się wzięło 1,5?