Przekształc mowe niezalezna w zalezna. uzyj synonimow czasownika ,,powiedzec''

Wojtek: Cześć! gdzie sie podziewales?
Jurek: W róznych miejscach.
Wojtek; A gdzie najdłuzej?
Jurek; niestety u dziadkow na wsi.
Wojtek; dlaczego niestety? nie lubisz wsi, czy dziadkow?
Jurek; oj lubie, ale wolałbym byc na na przyklad obozie żeglarskim jak iwona, lub wyjechac do danii


przeksztalc mowę zależna w niezalezna
a) klient zapytal, czy bedzie mogl przyjsc jutro do sklepu
b) kolega spytal z jakiego powodu jestesmy zdenerwowani
c) zwyciesca konkursu oznajmił, ze duzo czyta, a słownik ortografii zna juz na pamiec
d) organizatorzy nakazali aby goscie byli punktualni

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-01T17:24:40+01:00

Wojtek powiedział cześć, po czym zapytał go, gdzie się podziewał. Jurek odpowiedział, że w różnych miejscach. Wojtek zapytał więc, gdzie najdłużej. Jurek odparł, że niestety u dziadków na wsi. Wojtek zapytał dlaczego niestety i czy Jurek nie lubi wsi czy dziadków. Jurek rzekł, że lubi, ale wolałby być na jakimś obozie żeglarskim jak Iwona lub wyjechać do Danii.


Klient: Będę mógł przyjść jutro do sklepu?
Kolega: Dlaczego jesteście zdenerwowani?
Zwycięzca: Znam już słownik ortograficzny na pamięć i bardzo dużo czytam.
Organizatorzy: Prosimy wszystkich gości, aby przybyli punktualnie.
2009-12-01T17:27:52+01:00
Wojtek powiedział: "cześć! gdzie się podizwałeś"
za to jurek mu odpowiedział: "w roznych miejscach"
wtedy zapytał go wojtek: " a gdzie najdłużej"
jurek wtedy odpowiedział: "niestety u dziadków na wsi"
wtedy wojtek zdziwiony zapytał: " dlaczego niestety? nie lubisz wsi, czy dziadkow?"
A jurek odpowiedział na to: "oj lubie, ale wolałbym byc na na przyklad obozie
żeglarskim jak iwona, lub wyjechac do danii"




a) klient zapytał:"czy będzie mógł przyjść jutro do sklepu"
b)kolega spytał :"Z jakiego powodu jesteście zdenerwowani"
c)zwyciężca konkursu oznajmił:"dużo czytam a słownik znam już na pamięć"
organizatoży nakazali: "goście mają być punktualni!"