Mam takie oto zadanie prosze o w miare możliwości szybką odpowiedź:
a) Ile soli jest w 20kg. wody z Bałtyku, a ile w tej samej ilości wody z Morza Śródziemnego?
b) Czy w 15kg. wody z Morza Czerwonego jest więcej czy mniej niż 0,5kg. soli ?
c)Ile trzeba wziąć wody z Morza Czarnego, aby po jej odparowaniu otrzymać 5,4kg. soli?
d)Wyraź w procentach i w promilach, jakie byłoby zasolenie wody otrzymanej po zmieszaniu 5kg wody z Bałtyku z 5kg. wody z Morza Czerwonego.

A oto informacje do zadania. To są dane o zasoleniu mórz w promilach:
M.Bałtyckie - 8 promili
M.Czarne - 18 promili
M.Śródziemne - 38 promili
M.Czerwone - 40 promili
Prosze pomóżcie daje 40 pkt. i kto wykona dobrze i jako pierwszy daje jako najlepszą odp.

2

Odpowiedzi

2009-12-01T17:23:41+01:00
Masz taką samą książkę jak ja więc powinieneś mieć na końcu odp.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:31:02+01:00
A)Bałtyk
1000-8
20-x
x=0,16kg=160g
M.Śródziemne
38-1000
x-20
x=0,76kg=760g
Odp W morzu Bałtyckim jest 160 g w 20kg a w Śródziemnym jest 760g soli w 20kg wody.

2.
15kg*0,040=0,6kg
Odp. W 15 kg wody z Morza Czerwonego jest wiecej niz 0,5kg soli.

3.
5kg*0.008+5kg*0.040=0,04kg+0,2kg=0,24kg=24%=0,24promila