Prosze o rozwiązanie takiego zadania daję 15pkt.:
Załoga statku Pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku Korsarz, a o 10% mniej liczna niż załoga statku Szyper. Załoga Korsarza liczyła 30 osób. Ilu członków załogi było na statku Szyper?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:31:23+01:00
X-załoga na statku Szyper
z- załoga na statki pirat
z= 30 + 20%∙30 = 30 + 0,2∙30 = 36
z= x -10% = x - 0,1x= 0,9x
z=36
0,9x = 36 / : 0,9
x = 40
2009-12-01T17:32:58+01:00
30*20=20*0,2=6
30+6=36
36=90%/:9
4=105/*10
40=100%
2009-12-01T17:37:33+01:00
30×20
------- = 6 30 + 6= 36 - załoga statku pirat
100

36 - 100%
× - 10%
-----------------
x= 4 36 +4= 40


Odp. na statku szyper było 40 członków załogi.