Odpowiedzi

  • fox1
  • Początkujący
2009-12-01T17:32:45+01:00
Układ pokarmowy człowieka jest odpowiedzialny za trawienie, wchłanianie i wydalanie niestrawionych resztek pokarmów.
13 4 13
2009-12-01T17:36:13+01:00
Funkcje układu pokarmowego są nastepujące:
-trawienie-Jest to rozłożenie pokarmu nam drobne kawałeczki.
-Rozkładanie-jest to rozprowadzanie przez komorki i tkanki pokarmu po calym ciele organizmu.
-Usuwanie-Usuwanie resztek niepotrzebnego pokarmu z organizmu.

Mam nadzieje że pomogłem.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:39:32+01:00
Najważniejszym zadaniem układu pokarmowego człowieka jest pobieranie pokarmów i wody, trawienie i przyswajanie składników odżywczych oraz niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestrawione, zbędne resztki pokarmowe podlegają usunięciu.

rozdrabnianie i nawilzanie pokarmu
trawienie czyli rozklad susbt. odzywczych na prostsze zwiazki
wchlanianie do krwi zwiazkow otrzymanych poprzez trawienie
usuwanie zbednych i niestrawionych resztek pokarmu
5 3 5