Zad1.
W skład mieszanki wchodzą 3kg cukierków czekoladowych i 9kg cukierków owocowych Jaki procent mieszanki stanowią cukierki owocowe ?

zad2.
Telewizor kosztował przedtem 800zł a teraz kosztuje 680 zł, czyli obniżono jego cenę o ...........%.

zad3.
Babcia zrobiła galaretkę z czarnej porzeczki. Na 5kg owoców wsypała 3kg cukru. Ile procent cukru jest w tej galaretce ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T17:38:38+01:00
1.zad.

9/12*100%=75%

2.zad

680/800*100%=85%
100%-85%=15%

3zad.

3/8*100%=37,5%
2009-12-01T17:43:44+01:00
1.
3kg+9kg=12kg

9/12 * 100%=75%
Odp: cukierki owocowe stanowią 75% mieszanki

2.
680/800 * 100% = 85%
100%-85% = 15%

Odp: Cenę telewizora obniżono o 15%

3.
5kg + 3kg = 8kg

3/8 * 100%=37.5%

Odp: W tej galaretce jest 37.5% cukru