Oblicz,ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
d) o średnicy 2,2m
e) o obwodzie 3pi cm
f) o obwodzie 3pi/4 m


Oblicz pole koła o obwodzie:
a)16pi cm , pi m , 0,12pi mm , 2/3pi km , 4dm

b)Oblicz obwód koła o polu:
16pi cm² , 4/9pi m² , 0,25pi mm² , 2pi dm² , 3km²

3

Odpowiedzi

2009-12-01T17:42:27+01:00
D)
śr=2,2m , r=1,1m
P=3,14*(1,1m)²=3,14*1,21m²=3,8[m²]

e)
Ob=3πcm
Ob=2πr

3πcm=2πr/2π
r=1,5cm
P=3,14*(1,5cm)²=3,14*2,25cm²=7,065[cm²]

f)
Ob=3π/4
Ob=2πr
3π/4=2πr/*4
3π=8πr/:8π
r=3/8
P=3,14*(3/8)²=3,14*9/64=28,26/64[j]

a)Oblicz pole koła o obwodzie:
2πr=16pi /:2
πr=8π /:π
r=8 cm ,
P=64π cm²

2πr=π /: π
2r=1 /:2
r=½
P=¼π m²

0,12pi=2πr /:π
0,12=2r /:2
r=0,06
P=0,36π mm²

2/3π=2πr /:π
2/3=2r /:2
r=1/3
P=1/9π

4=2πr /:2
πr=2 /:π
r=2/π
P=4/π dm²

b)Oblicz obwód koła o polu:
16π=πr² /:π
r²=16
r=4
O=8π cm²

4/9π=πr² /:π
r²=4/9
r=⅔
O=4/3π m²

0,25π=πr² /:π
r²=0,25
r=0,05
O=0,1π mm²

2π =πr² /:π
r²=2
r=√2
O=2√2π dm²

3=πr² /:π
r²=3/π
r=√3/π
O=2√3/√π km²


pozdrawiam .^^
2009-12-01T17:48:27+01:00
D) d=2,2m
r=1,1m
P= pi r 2(kwadrat)
P= pi x 1,1 2(kwadrat)
P= pi x 1.21
P= 1.21 pi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:02:08+01:00
Oblicz,ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
d) o średnicy 2,2m
d=2,2
r=0,5d=1,1
P=πr²=3,14 * (1,1)²=3,819

e) o obwodzie 3pi cm
l=3π
r= l/2π= 3π/2π = 1,5
P= 3,14 * (1,5)² = 7,065

f) o obwodzie 3pi/4 m
l= 3π/4
r= 3π/4 / 2π=⅜
Pk= 3,14 * (⅜)²=1413/3200


Oblicz pole koła o obwodzie:
a)16pi cm , pi m , 0,12pi mm , 2/3pi km , 4dm

l=16π
r= l/2π= 16π/2π=8
Pk= 3,14 * (8)²= 3,14 * 64= 200,96cm

l = π
r= π/2π= 1/2
Pk= 3,14 * (1/2)²= 0,7850

l=0,12π
r = 0,12π/2π = 0,06
Pk = 3,14 * (0,06)²= 0,011304

l = 2/3π
r= 2/3π/2π = 1/3
Pk=3,14 * (1/3)²=314/900

l=40 Ten przykład dam ci w szkole matole:PPP



b) Pk = 16π
r= √P/π = √16π/π = 4
l=2*3,14*4=25,12

Pk=4/9π
r=√4/9=2/3
l = 2πr= 2*3,14*2/3= 4 i 56/300


reszte ci dam jutro rano. z reszta;D jutro matmy nie ma <lol2>
1 5 1