Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:13:34+01:00
Silnik elektryczny – maszyna elektryczna, w której energia elektryczna zamieniana jest na energię mechaniczną.
Budowa specjalna lub zastosowanie;
do pracy dorywczej
do pracy przerywanej
dwuwirnikowy
dźwignicowy
głębinowy
histerezowy
kołnierzowy
kompensowany
komutatorowy
komutatorowy o przesuwnych szczotkach
liniowy
jawnobiegunowy
kubkowy
bezżłobkowy
małej mocy – ułamkowy i mikroułamkowy
momentowy
morski
nastawczy
nawrotny
o dużej przeciążalności
okapturzony
okrętowy
o jednym kierunku obrotów
otwarty
o stałym momencie obrotowym
położeniowy
pomiarowy
potokowy-walcowniczy
potrójny
przekładniowy
reluktancyjny
repulsyjny
synchroniczny wału elektrycznego
szybkoobrotowy
trakcyjny
tarczowy
ukrytobiegunowy
uniwersalny
wibracyjny
zamknięty
z obwodami drukowanymi
zwartobiegunowy.
Sposób zasilania;
Zasilane napięciem stałym
silnik elektryczny obcowzbudny, silnik prądu stałego z magnesami trwałymi
silniki elektryczne samowzbudne
bocznikowy, szeregowy, szeregowo-bocznikowy
Zasilane napięciem przemiennym
Jednofazowe
klatkowy, szeregowy
Trójfazowe
klatkowy, liniowy, pierścieniowy
Zasilane dwustronnie.
synchroniczny, asynchroniczny-synchronizowany
1 1 1
2009-12-01T18:14:28+01:00
Maszyna, która działa zamieniając energię elektryczną na mechaniczną.

Składa się ze stojanu z magnesem, wirnika, szczotki i komutatora.

Między magnesami jest pole magnetyczne. Przewodnik jest zawieszony na osi w taki sposób, żeby nic nie ograniczało jego ruchów obrotowych.
1 1 1