1) W restauracji Łakomy Kąsek do rachunku doliczany jest siedmioprocentowy napiwek.Do rachunku państwa Kucharskich doliczono 6,65 zł napiwku . Ile zł zapłacili państwo Kucharscy za obiad w restauracji Łakomy Kąsek ?

2) W tłusty czwartek piekarz Edek wypiekł 2000 pączków . 30% sprzedała cukiernia Bajaderka , a resztę cukiernia Szarlotka . O ile procent więcej pączków sprzedano w Szarlotce ?


Pilne !!


w 1 powinno wyjść 101,65zł a w 2 ) 113 % .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:10:59+01:00
1 .

x - cena bez napiwku

x*7% = 6,65
x*00,7 = 6,65
7x = 665
x = 95

x + 6,65 = 101,65

Państwo Kucharscy zapłacili za obiad i napiwek 101,65 zł, a za sam obiad 95 zł.
3 4 3
2009-12-01T18:12:58+01:00
1)
7% - 6,65
100% - x
x = 100% x 6,65 / 7%
x= 95
95 + 6,65= 101,65
4 3 4
2009-12-01T18:15:22+01:00
6,65= 7%
1%= 0,95
100%= 95 zł
tyle zapłacili za obiad bez napiowku z napiwkiem
95+6,65=101,65zł
zad 2
2000 paczków'
30% z 2000= 600
70% z 2000=1400
różnica 1400-600= 800
800 to 133%
4 3 4