Odpowiedzi

2009-12-01T18:18:06+01:00
Akcelerator:
Jest to specjalny układ zajmujący się wykonywaniem obliczeń związanych z przestrzenną trójwymiarową grafiką komputerową. Jeżeli komputer nie jest wyposażony w akcelerator 3D wszystkie obliczenia mające związek z grafiką wykonywane są przez procesor.
Jest ich bardzo wiele, co spowalnia pracę całego systemu. Instalacja akceleratora w dużej mierze odciąży procesor. Akcelerator 3D może być instalowany w postaci dodatkowej karty rozszerzeń,można też zainstalować kartę graficzną wyposażoną w akcelerator.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:20:11+01:00
Akcelorator 3D - w karcie graficznej – karcie rozszerzeń komputera, dająca sygnał dla ekranu monitora. Podstawowym zadaniem karty graficznej jest odbiór i przetwarzanie otrzymywanych komputera danych o obrazie oraz odpowiednie wyświetlanie obrazu za pośrednictwem monitora.
Karta graficzna składa się z następujących elementów:
Procesor graficzny
Pamięć obrazu
Pamięć ROM przetwornik cyfrowo-analogowy
Interfejs do systemu komputerowego
Interfejs na slocie karty graficznej
Wiele z kart graficznych posiada także:
Framegrabber
Procesor wideo