Na cene brutto pewnego towaru wynoszącą 176,55 zł składa się cena netto oraz 7% podatku VAT od tej ceny. Oblicz. jaka będzie cena brutto tego towaru po podwyższeniu podatku do 22% , przy niezmienionej cenie netto.
To zadanie potrzebuje na dzisiaj jak najszybciej . rozwiazanie rozpisac co jak po kolei z obliczeniami >

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:20:14+01:00
93%*176,55=164,1915
122%*164,1915=200,31363zł
6 3 6
2009-12-01T18:23:38+01:00
100%= 176,55
musimy obliczyć cene netto i 7% podatek a więc liczymy pierw podatek
100%=176,55
1%=1,7655zł
7%=12,35- podatek 7%
lub innym sposobem
176,55*0,07(7% podatek)=12,35
teraz musimy obliczyć cene netto czyli odjać od ceny bruutto 176,55 podatek 7%
176,55-12,35=164,20 gr- cena netto bez podatku
możesz to również obliczyć
176,55*(100% to cena z podatkiem 93% bez więc)0,93=164,20
i teraz obliczamy po podwyzce czyli
164,20*1,22(czyli 122%)=200,32
odp, po podwyzce będzie kosztowało 200,32 zł
pozdro
10 4 10