Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:17:45+01:00
1. Jak brzmiało zawołanie bojowe maćka i Zbyszka z Bogdańca ??
2.Co stanowiło herb rycerzy z Bogdańca??
3.w Którym roku zmarła królowa Jadwiga ??
4.Jaka jest dokładna data BITWY POD GRUNWALDEM??
5.Jak brzmiało imię podarowanego Zbyszkowi przez Jagięke Giermka??
6.Czym handlował Sanderaz??
7.Jaki zwierz poturbował Zbyszka podczas polowania??
8.Kto przewodniczył delegacji krzyżaków przybyłej do księcia Mazowieckiego w sprawie więzionego przez Juranda De Bergowa??
9.Kto pasował Zbyszka na rycerza??
10.Jakie imiona nosiła Księżna P .Danusia Jurandówny ??
11.W jakiej miejscowości zamieszkał Zbyszko z Jagięką po ślubie ??
12.Jak nazywał się mistrz Krzyżacki dowodzący wojskami Zakonu pod Grunwaldem ??
13.Jak nazywała się karczma w Leńcu w której Zbyszko zobaczył pierwszy raz Danusie ?
14.Ile lat miała Danusia w chwili poznania Zbyszka z Bogdańca??
15.Jak brzmi początek piosenki śpiewanej przez Danusię ??
16.z czego były zrobione szyby w oknach zgorzeleckiego dworu??
17.jak brzmi nazwisko dziewczyny, w której zakochał się Hlawa??
18.do jakiego zamku poszedł Jurant po porwana Danusię ??
19.Kogo pokonał Zbyszko w pojedynku ??
20.kim był Ojciec Jagięki ??
21.jak Jagięka rozłupywała orzechy??
22.Jak zmarł Zygfryd de love??
23.ile lat miała Jagięka w chwili pierwszego spotkania ze Zbyszkiem ??
24.Co było bezpośrednią przyczyną okoliczenia Juranda przez Zygfryda??
25.Jak brzmiało nazwisko posła Krzyżackiego .którego napadł Zbyszko ??
26.Sadłem jakiego zwierzęcia leczył się Maćko ??
27.co wzbudziło gniew Juranta w Szczytnie ??
28.który ze znanych rycerzy towarzyszył posłowi Lichtensteinowi w drodze do króla Władysława Jagiełły??
29.w jakiej miejscowości Zbyszko stoczył walkę z zalotnikami Jagięki ??
30.Jak brzmiało nazwisko zalotników jagięki ??
31.Kto ukazał Zbyszkowi miejsce ukrywania porwanej Danusi??
32.Jak ”ukarał” Jurand swojego prześladowcę??
33.jaką pieśń śpiewali rycerze w bitwie pod grunwaldem ??
34.Ilu Synów mięli Zbyszko i jagięka??
35.o jakim mocarnym rycerzu opowiadali Annie Danucie i jej dworowi zakonnicy w Tyńcu??
36.jak nazywała się ozdobna deska .którą przybijał Zbyszko z ogłoszenie o urodzie i cnocie Danusi??
37.jakie słowa wyrzekła Danusia nakrywając głowę Zbyszka nałęczką??
38.Jaki prezent wieźli królowej Jadwidze Zbyszko i Maćko ??
39.jak brzmiało panieńskie nazwisko księżnej Anny Danuty??
40.Co spowodowało straszliwy gniew opata krewnego maćka z Bogdańca??
41.Który król potwierdził ze szczególne zasługi herb i przywileje szlacheckie mieszkańców Bogdańca??
42.koło jakiego Starego miasta będącego siedziba województwa do 1999 r leżał Bogdaniec??
43.od którego roku życia przebywał Zbyszko na wojnach i podróżach??
44.Jak nazywał się szlachetny rycerz przebywający w zakonie i rozgłaszający urodę i cnotę swojej pani Ulryki ??
45.co podano na kolacje w gospodzie „po lutym Turem”??
46.jakiej narodowości rycerze pokonali Maćka i Zbyszka zdobywając wspaniałe zachodne stroje ??
47.co było przyczyna śmierci matki jagięki??
48.Jakie słowa wypowiedziała Danusia po odzyskaniu tuż przed śmiercią świadomości ??
49.jaki złośliwy gest Krzyżaków przyśpieszył rozkaz Jagiełły rozpoczęcia bitwy Grunwaldzkiej ??
50.Co sprawiło że Jurand ze Spychowa był tak nic przejednanym wrogiem Krzyżaków ??

ODPOWIEDZI :

1. Grady!
2. Tępa podkowa
3. 1399 r.
4. 15 lipca 1410
5. Hlawa
6. Relikwiami i błogosławieństwami
7. Tur
8. Zygfryd de love
9. Książe Mazowsza
10.Anna Danuta
11.Bogdaniec
12.Urlyk von Jungizig(sry ale nie pamientam,miejwiencej wicie o co chodzi :) )
13.,,Pod Lutym Turem"
14.12 lat
15."Gdybym ja miała skrzydełka jak gązka"
16.Z rogów
17.Danuta Ściechówna
18.Szczytno
19.Rodriger
20.Zych z Gorzelic
21.Siadał na nie x D
22. ?? sry nie pamientam
23. 13 lat
24.
25.Linchtenshtain
26.Sadło niedźwiedzia następnie z bobra
27.Pokazali mu inną dziewczynę
28.Powała z Taczewa
29.Krześnia
30.Czatan i Wilk
31.Sanderus
32.Puścił go wolno (niestety Zygfryd sie powieśił :((
33.Bogurodzice
34.Mieli czworgo synów
35. O Walgierzu Wdałym
36.Tarcza
37."Mój Ty, Mój Ty"
38.Srebna kolebka
39.
40.Opata był zgniewany , bo Zbyszko wolał Danusię od Jagienki
41.Władysław Łokietek
42. Sieradz
43.Zbyszko przebywał od 12 roku życia na wyprawach
44.Falko de Dorche
45.Kiełbasa,Wino
46.Fryzów
47.Spadła z Sosny :)
48."Ciemno"
49.Dwa nagie miecze
50.Zabili jego żonę


Masz trochę więcej ;p
wybierz sobie z tego 10 .^^
No chyba jagienka nie miała 13 tylko 15 lat tu jest błąd (ale każdy sie może pomylić )
Pozatym skrzydełka jak gązka
39-piejstówna
2009-12-01T18:22:33+01:00
W jakich latach działa się akcja powieści?

Gdzie Zbyszko poznał Danuśkę?

Jak nazywał się poseł, którego Zbyszko chciał zabić?

Jak nazywał się król, który wtedy panował?

Jak nazywali się mistrzowie Krzyżaccy?

Jak zginął Rotgier?

Co się stało z Cztanem i Wilkiem?

Za kogo Zbyszko się ożenił?

Jak Zbyszko został uratowany spod toporu?

Co zrobili Krzyżacy, żeby porwać Danuśkę?
2009-12-01T18:24:41+01:00
1.Druga żona Zbyszka.
2. Miejsce stoczenia bitwy przez bohaterów (1410r.)
3.Wieś pochodzenia Zbyszka.
4. Nazwisko Niemca, którego zaatakował Zbyszek.
5.Kto sprowadził krzyżaków do polski?
6. Miejscowość, z której pochodzi Jagienka córka Zycha i Małgorzaty?
7. Głowni bohaterowie to Maciek i jego przyjaciel...
8.Opiekunka Danusi.
9.Komu ślubował Zbyszek na rycerza?
10.Jeden z postaci historycznych książki to książę litewski...