Dwaj chłopcy zbudowali z kolorowej folii 2 latawce w kształcie deltoidów o przekątnych 80cm i 1,4m. Doczepili do każdego z nich ogony z folii-wstążki o długości 1m i szerokości 8cm. Ile metrów kwadratowych folii chłopcy zużyli na budowę latawców?(poproszę o rozwiązanie z obliczeniami);)

2

Odpowiedzi

2009-12-01T18:29:02+01:00
Przekątne 80 cm i 140cm

P=80cm*180cm/2=80cm*70cm=5600cm²

2*5600cm²=11200cm²

Pole ogona.
100cm*8cm=800cm²
800cm²*2=1600cm²

5600cm²+1600cm²=7200cm² = 0,72 m²
50 4 50
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:36:49+01:00


Obliczamy ilość foli potrzebnej na zbudowanie jednego latawca
d₁=80 cm
d₂=140 cm
Pl=½*d₁*d2
Pl=½*80*140=5600 cm² [przez Pl- oznaczyłem pole latawca]

a teraz ilość potrzebną na ogon

a=100c m
b=8 cm
Po=a*b
Po=100*8=800 cm ² [przez Po- oznaczyłem pole ogona]

P=Pl+Po
P=5600+800=6400 cm ² =0,64 m² potrzeba na zbudowanie całego jednego latawca

6400*2=12800 cm² =1.28 m² potrzeba na zbudowanie dwóch latawcy

29 4 29