Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:30:27+01:00
- Zarodziec malaryczny - malaria
- Rzęsistek pochwowy - stany zapalne pochwy u kobiet i cewki moczowej u mężczyzn
- Świdrowiec gambijski - śpiączka afrykańska
- Toksoplazma - toksoplazmoza
2 3 2
2009-12-01T18:31:10+01:00
Gatunki świdrowców z rodzaju Trypanosoma pasozytuja u kregowców i wywolują:
- nagane: chorobe bydła
-śpiaczke afrykanska
- chorobe chagasa
i pełzak czerwonki wywołuje czerwonke amebową
3 3 3
2009-12-01T18:42:02+01:00
Protisty wywołują choroby takie jak:
-Rzęsistek pochwowy wywołuje stany zapalne cewki moczowej u mężczyzn, a u kobiet pochwy.

-Zarodziec malaryczny wywołuje malarię, która jest przenoszona przez samicę komara.

-Świdrowiec Gambijski wywołuje śpiączkę afrykańską przenoszoną przez muchę tse-tse.

-Toksoplazma wywołuje chorobę toksoplazmozę, czyli jest bardzo niebezpieczna u kobiet w ciąży.


: )

3 3 3