Odpowiedzi

2009-12-01T18:32:37+01:00
A2+b2=c2 - prawo pitagorasa
c=26
a= 10
b2=c2-a2
b2=676-100=576
b= pierwiastek z 576
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:33:43+01:00
P=1/2a*h
a=10
c=26
h=?

z tw.pitagorasa
a²+h²=c²
h²=c²-a²
h²=676-100
h=√576
h=24

P=5*24
P=120cm²
4 5 4
2009-12-01T18:37:04+01:00
Z twierdzenia pitagorasa:
10 ^2 + x^2 = 26^2
100 + x^2 = 676
x^2= 676-100
x^2=576
x=24

druga przyprostokatna wynosi 24

wzór na pole trójkataole trójkąta prostokątnego: P = a*b / 2
24 * 10 / 2
p=120
1 5 1