Witam!!! Bardzo proszę o pomoc. Potrzebuję informacji na temat Wielkiej Brytanii,z polskiego na angielski i odwrotnie.
Stolica,flaga,kraje stanowiące Wielką Brytanię,ciekawostki.
To musi być opisane.Proszę o pomoc-mam 10lat.Z góry bardzo dziękuję:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:33:18+01:00
The capital of United Kingdom is London.
Stolicą Wielkiej Brytanii jest Londyn.
The flag is dark blue, with red-white cross in the middle and red-white"X" on it.
Flaga jest ciemnoniebieska z białoczerwonym krzyżem na środku z nałożonym białoczerownym "X".
The countries of UK are Wales, England, Scotland and Northern Ireland.
Kraje Zjednoczonego Królestwa to Walia, Anglia, Szkocja i Irlandia Północna.
2009-12-01T19:38:28+01:00
Capital
(and largest city) London
51°30′N 0°7′W / 51.5°N 0.117°W / 51.5; -0.117
Official languages English (de facto)[2]
Recognised regional languages Irish, Ulster Scots, Scottish Gaelic , Scots, Welsh, Cornish[3]
Ethnic groups (2001
See: UK ethnic groups list[4]) 92.1% White (mainly of British Isles descent, with minorities of other descent)
4.0% South Asian
2.0% Black
1.2% Mixed
0.4% Chinese
0.4% Other
Demonym British, Briton
Government Parliamentary democracy and constitutional monarchy
- Monarch Queen Elizabeth II
- Prime Minister Gordon Brown MP
Legislature Parliament
- Upper House House of Lords
- Lower House House of Commons
Formation
- Acts of Union 1707 1 May 1707
- Act of Union 1800 1 January 1801
- Anglo-Irish Treaty 12 April 1922
EU accession 1 January 1973
Area
- Total 244,820 km2 (79th)
94,526 sq mi
- Water (%) 1.34
Population
- 2009 estimate 61,113,205[5] (22nd)
- 2001 census 58,789,194[6]
- Density 246/km2 (48th)
637/sq mi
GDP (PPP) 2008 estimate
- Total $2.228 trillion[7] (7th)
- Per capita $36,357[7] (18th)
GDP (nominal) 2008 estimate
- Total $2.680 trillion[7] (6th)
- Per capita $43,733[7] (20th)
Gini (2005) 34[8]
HDI (2007) 0.947[9] (very high) (21st)
Currency Pound sterling[10] (GBP)
Time zone GMT (UTC+0)
- Summer (DST) BST (UTC+1)
Drives on the left[11]
Internet TLD .uk[12]
Calling code +44



Język urzędowy angielski[2]
Język używany angielski, kornijski, walijski, irlandzki, gaelicki szkocki i scots
Stolica Londyn
Ustrój polityczny monarchia parlamentarna
Głowa państwa królowa Elżbieta II
Następca tronu książę Karol
Szef rządu premier Gordon Brown
Powierzchnia
• całkowita
• wody śródlądowe 77. na świecie
244 820 km²
1,3%
Liczba ludności (2007)
• całkowita
• gęstość zaludnienia 22. na świecie
60 975 000[3]▲
249,1 osób/km²
PKB (2008)
• całkowite
• na osobę
2787 mld. USD[4]▲
45 681 USD▲
PKB (PPP) (2008)
• całkowite
• na osobę
2331 mld. USD▲
36 571 USD▲
Jednostka monetarna funt szterling (£, GBP)
Utworzenie Akt Unii
1 stycznia 1800
Religia dominująca anglikanizm
Strefa czasowa UTC 0 – zima
UTC+1 – lato
Kod ISO 3166 GB
Domena internetowa .uk i .gb
Kod samochodowy GB
Kod telefoniczny +44
2009-12-01T21:22:25+01:00

London is a wonderful place to be !It
London is a wonderful place to be !It has museums with priceless exhibits, old markets, clean green parks an the best shops and night clubs in Europe, There is something for everyone.
London is on the River Thames about 40 miles from the sea. It was founded by the Romans in AD 43 and became a succesful and important city. After 1066 William the Conqueror constructed one of the most famous landmarks of the city - the Tower of London. In 1500 it had a population of 50,000 and was much bigger than the original medieval boundaries, Shakeseare's theatre was built within this new area of London.
In 1666 the Great Fire destroyed nearly all the city. It was once more ruined during the second world war, when bombs destroyed the docklands
New London has around 7 milion people living in around it. It is a financial and cultural centre but it is probably most famous for being the home of the british monarchy. You can see the changing of the guard everyday outside buckingham palace
London also has some of the world's best departament stores including Harrods. But the most visited place is the british museum with exhibits from all over the world. In the evening you can go to one of the many theatres and see one of the many musicals . You can travel on the bus, train, the underground or taxi to get to different places in the centre ond around the town. London has 3 main airports: Heathrow which is the biggest, Gatwick and Stansted


ondyn jest cudownym miejscem jest!To Londyn jest cudownym miejscem jest!To ma muzea z *priceless* przedstawia (wystawa), stare rynki, oczyszczają zielone parki lepsze sklepy i nocne kluby w Europie, Tam jest coś dla wszelkiego (wszyscy). Londyn jest na Rzecznej Tamizie okolo 40 milach od morza. To było zakładane przez Katolików w *AD* 43 i stawał się *succesful* i istotny miasto (miejski). Po (po tym, jak) 1066 *William* *Conqueror* zbudował jedżę z najwięcej (najbardziej) znane punkty orientacyjne miasto (miejski) - Baszta Londynu. W 1500 to miało ludność od 50,000 i był wiele większy niż pierwotny (oryginał) *medieval* granice, *Shakeseare's* teatr był zbudowany (stworzony) w obrębie tej (to) nowej przestrzeni Londynu. W 1666 Wielki Ogień (pożar) zniszczył prawie całe miasto. To jeszcze raz było zrujnowane podczas drugiej wojny światowej, kiedy bomby zniszczył (zniszczony) *docklands* Nowy Londyn ma okolo 7 *milion* zasiedlać (ludzie; lud; ludowy) żyjący (mieszkający; zamieszkanie) w wokół tego. To jest finansowym i kulturalnym centrum ale to jest prawdopodobnie najwięcej (najbardziej) znany dla istnienia dom brytyjskiego *monarchy*. Wy możecie widzieć zmianę baczności codzienny poza (zewnątrz; zewnętrzny) *buckingham* pałac Londyn (londyński) także ma pewna ilość powszechnego lepszego *departament* zasób (sklep; przechowuje; przygotowuje na zapas) włączający (włączenie; przyłączający; przyłączenie; włączając) *Harrods*. Ale najwięcej (najbardziej) odwiedził (odwiedzony) miejsce jest brytyjskie muzeum z wystawami z całego świata. W wieczorze wy możecie iść do jedzić z wielu teatrów i widzą jedżę z wielu (wielka ilość; dużo) *musicals* . Wy możecie podróżować na autobusie, pociąg (tren), podziemny (podziemie; metro) albo *taxi* otrzymywać (dostawać; rozumieć) do różnych miejsc na centrum *ond* wokół miasta. Londyn ma 3 główne lotniska: *Heathrow* który jest największy, *Gatwick* i *Stansted*