Suma pól podstaw graniastosłupa prostego o podstawie rombu, którego jedna z przekątnych ma długość 10 cm, jest równa 240 cm² . Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętości tego graniastosłupa, wiedząc, że jego wyskokość jest równa 20 cm.

2

Odpowiedzi

2009-05-31T20:46:07+02:00
Pp=pole rombu=240/2=120[cm²]
Prombu=d1*d2/2
d2=Prombu*2/d1
d2=120*2/10=24
a=bok rombu
a^2=12^2+5^2=169
a=13
Pb=10*20*4=800[cm²]
Pc=2*Pp+Pb
Pc=2*120+800=1040[cm²]
V=Pp*H
V=120*20=2400[cm³]
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-05-31T20:57:16+02:00
E=10cm
f=?
2Pp=240cm²
H=20cm

Pp=½ef
Pp=½*10f
Pp=5f
2*5f=240
10f=240
f=24
Pp=120

V=PpH
V=120*20=2400cm³

Pc=2Pp+Pb
Pb=4aH

z tw.Pitagorasa
(½e)²+(½f)²=a²
5²+12²=a²
25+144=a²
169=a²
a=13

Pb=4*13*20=1040cm²

Pc=240+1040=1280cm²