1.apolonia ma 7 razy tyle dwuzłotowek co pięciozłotówek.w sumie ma 323 zł.ile ma ona pięciezłotówek a ile dwuzłotówk?

2.na zalesienie wyznaczono działke prostokątną,której długośc była o 300m większa niz podwojona szerokość.odwód tej działki wynosi 5km 400m.oblicz długośc i szerokośc działki.

POMOCY!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-01T18:52:50+01:00
1. 323 : 7 = 46, 1r ------------ 2 zł
323:46=7 ,1 r -----------------------5zł
2.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:49:16+01:00
X-5złotówki
7x -2 złotówki

7x*2+5x=323
14x+5x=323
19x=323/19
x=17

odp.5 złotówek ma 17 a 2złotówek ma 35 :)

drugie niewiem
wiadomo tylko ze 2x<300