Dorota jest cztery razy starsza od Maćka. Za dwa lata będzie od niego trzy razy starsza.
a) Ile lat ma Maciek.? Ile lat ma Dorota.?
b)Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka.?

Proszę rozwiążcie.! I jakbyście mogli napisać wszystkie potrzebne obliczenia.z góry dziękuję. ;d

2

Odpowiedzi

2009-12-01T18:50:56+01:00
A )
x - wiek doroty
y - wiek macka

to jest uklad rownan

x=4y
x+2 = 3(y+2)

x=4y
x+2 = 3y + 6

x=4y
x-3y= 4

4y - 3y = 4
y=4
x=4 * 4 = 16

Odp : Dorota ma 16 lat , a maciek 4

b)
a - liczba lat

a+16 = 2(4 +a)
a+16 = 8 + 2a
8 = a

Odp : Dorota bedzie starsza od macka 2 razy za 8 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T18:51:41+01:00
X-wiek doroty
y-wiek maćka

a) x=4y
x+2=3(y+2) > x=3y+4
4y=3y+4
y=4
x=16
b) p-ilość lat, które upłynął zanim dorota będzie 2 razy starsza
x+p=2(y+p)
16+p=8+2p
p=8