Dwa samoloty wystartowaly jednoczesnie z dwoch lotnisk oddalonych o 3400km i lecialy naprzeciw siebie. po ilu godzinach lotu samoloty minely sie jezeli predkosc jednego byla rowna 800km/h a drugiego 900km/h?????

dajcie rozwiazanie i wynik dzieki

3

Odpowiedzi

2009-12-01T18:57:58+01:00
Łatwe chyba dodajesz ich prędkość ,odejmujesz od 3400km i ci wychodzi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:00:54+01:00
Zgodzę się, że łatwe ale nie co do metody.
Jest to zadanie z fizyki tak w zasadzie.
s = V1×t + V2×t
Dodawanie, gdyż zbliżają się do siebie. Podstawiamy i mamy wszystko ;]
3400 km = 800hm/h×t + 900km/h×t
Pomijam jednostki w obliczeniach dla ułatwienia zapisu.
3400 = 800 × t + 900 × t
3400 = 800t + 900t
3400 = 1700t
t = 2h
Gotowe - po 2 godzinach się minęły ;]
Jeżeli pomogłem to proszę o naj. W razie pytań pisz na priv
skąd te dwie godziny,proszę o wytłumaczenie.
Wytłumaczyłem powyżej :) Przeczytaj jeszcze raz, w razie konkretnych pytań - nie krępuj się. Chodzi mi o to, że nie do końca wiem, czego nie rozumiesz. Gdy przedstawisz konkret, na pewno pomogę.
2009-12-01T19:05:27+01:00
Po jednej godz.
800+900=1700 - to jest za mało
(800x2)+(900x2)=1600+1800=34000
odp. samoloty spotkają sie po 2 godz.