Samochod jadac z warszawy do szczecina pokonal trase 500km.samochod jechal przez 3 godziny ze srednia predkoscia 50km/h aprzez resztedrogi z predkoscia 70km/h .ile czasu jechal ten samochod z predkoscia 70km/h? ile czsu potrzebowal na pokonanie drogi o warszawy do szczecina

dzieki za odpowiedz potrzebne jest mi to na dzis

2

Odpowiedzi

2009-12-01T19:05:04+01:00
Pierwszy odcinek
t=3h
v=50 km/h
s=t×v
s=3h×50km/h
s=150km
Drugi odcinek
500km-150km=350km
s=350km
v-70km/h
t=s:v
t=350km:70km/h
t=5h
Cała droga
t=3h+5h=8h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:03:49+01:00
500 = V1 × t1 + V2 × t2
500 = 50 × 3 + 70 × t2
350 = 70t2
t2 = 5h
A więc czas całkowity to 3 + 5 czyli 8h