Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:10:33+01:00
Aleksander Wielki prowadził dość dziwną politykę. Po wygranych wojnach, wrócił do ojczyzny w 327r. p. n. e. pod naciskiem swojej armi. Ludy zamieszkujące Macedonie tworzyły barwną mozaikę etniczną.. Aleksander pod wpływem ogromnego państwa mianował częśc swojej armi urzędnikami, nadal brakowało mu jednak urzędników. Sięgnął do tradycji perskiej, zatrudniając arystkokrację perską. Wydaje mi się, że Aleksander był mądrym władcą i jego decyzje były przemyślane, to co zrobił zasługuje na pochwałę, nie wprowadzał on tyrani, persja nawet była mu wdzięczna, że jest ich władcą.
1 5 1
2009-12-01T19:13:42+01:00
Wszystko na początku było oki, ale w pewnym czasie po tych większych podbojach żołnierze rzekli:
,,Sam przecież widzisz ilu Macedończyków i Greków wyruszyło z tobą, a ilu nas zostało.Wielu zmarło na skutek chorób, tylko nieliczni pozostali przy życiu i nie są już fizycznie dość silni, a jaeszcze bardziej wyczerpani są psychicznie.Wszyscy tęsknia za żonami i dziećmi,za ziemią ojczystą.Nie prowadź ich dalej wbrew ich woli"
to jest źródło: Arrian, Wyprawa Aleksandra Wielkiego,II wiek n.e.

:)
3 2 3