Nie jestem dobra z matmy xDD

f) 3całe i 3/4 x 2całe i 2/5 - 4całe i 3/8 =

g) 10całych - 1cała 5/6 x 4całe i 1/2 =

h) 5/7 x 4całe i 2/3 + 5/6 : 1cała i 1/9

i) (2całe i 1/4 - 1cała i 2/3) : ( 1/6 + 2/9) =


PROSZĘ O OBLICZENIA, CZYLI CAŁE Przykłady !
Z GÓRY DZIĘKI;*****
NA TERAZ !!!

2

Odpowiedzi

2009-12-01T19:11:58+01:00
F) 3całe i 3/4 x 2całe i 2/5 - 4całe i 3/8 =(15/4*12/5) - 4 i 3/8=
=180/20-4 i 3/8 = 9- 35/8 = 72/8-35/8=37/8 = 4 i 5/8

g) 10całych - 1cała 5/6 x 4całe i 1/2 =10 - (11/6*9/2) = 10-99/12 = 120/12-99/12=21/12=1 i 9/12 = 1 i 2/4

h) 5/7 x 4całe i 2/3 + 5/6 : 1cała i 1/9 = (5/7*14/3)+(5/6:10/9)=
=70/21+ 45/6 = 420/126 + 945/126 = 1365/126 = 10 i 105/126

i) (2całe i 1/4 - 1cała i 2/3) : ( 1/6 + 2/9) = (9/4-5/3):(3/18+4/18)=
=(27/12-20/12):7/18 = 7/12:7/18 = 7/12*18/7= 126/84 =18/12 = 3/2 = 1.5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:13:08+01:00
F) 3całe i 3/4 x 2całe i 2/5 - 4całe i 3/8 = 3 i 3/4 x 2 i 2/5 - 4 i 3/8 =
= 9 - 4 i 3/8 = 4 i 5/8
g) 10całych - 1cała 5/6 x 4całe i 1/2 = 10 - 1 i 5/6 x 4 i 1/2 = 10 - 8 i 1/4 = 1 i 3/4
h) 5/7 x 4całe i 2/3 + 5/6 : 1cała i 1/9 = 3 i 1/3 + 3/4 = 3 i 4/12 + +9/12 = 4 i 13/12 = 5 i 1/12
i) (2całe i 1/4 - 1cała i 2/3) : ( 1/6 + 2/9) = 7/12 : 7/18 = 7/12 x 18/7 = 1 i 1/2