Odpowiedzi

2009-12-01T19:05:12+01:00
Nie powinno istniec bezrobocie bo zbyt duze powoduje spadek finnansowy i ci ludzie byliby musieli z czegos zyc a panstwo nie ma pieniedzy zeby utrzymac tych ludzi.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:45:25+01:00
Owszem powinno. Bezrobocie może mieć również pozytywne skutki, jeśli utrzymuje się na niskim poziomie. Brak bezrobocia, to najczęściej wynik nieefektywnego wykorzystania pracowników.

Do pozytywnych skutków bezrobocia należą:
- wzrostu poziomu wykształcenia
i kwalifikacji zawodowych wśród osób poszukujących pracy;
- Wzrost motywacji pracowników do bardziej efektywnej i solidnej pracy oraz ograniczenie częstych zmian kadr, przez co dochodzi do racjonalizacji zatrudnienia i poprawy efektywności gospodarowania;
- wzrost motywacji do kształcenia, do zwiększania nakładów na inwestycje w wiedzę, co prowadzi do przyspieszenia procesów długofalowego wzrostu gospodarczego kraju;
- możliwość przeniesienia ludzi z zawodów
nieopłacalnych i nieefektywnych do zawodów nowoczesnych i efektywnych;
- Walka ze wzrostem cen. Wyższy poziom bezrobocia oznacza bowiem osłabienie pozycji pracowników i związków zawodowych w przetargach płacowych z pracodawcami, co z kolei prowadzi do zmniejszenia presji na wzrost płac.