Odpowiedzi

2009-12-01T19:21:02+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
d₁=10 Obw=? P=d₁*d₂/2
P=40 Obw=4a

Obliczenia:
5d₂=40/:5
d₂=8

Z pitagorasa obliczymy bok a:

(d₁/2)²+(d₂/2)²=a²/√
a=√(5²+4²)=√49=7

Obw=4a=4*7=28
Odp. Obwód tego rombu wynosi 28.
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:24:10+01:00
P=1/2*e*f
40=1/2*10*f
40=5f /:5
f=8
b - bok


(1/2e)²+(1/2f)²=b²
(1/2*10)²+(1/2*8)²=b²
5²+4²=b²
b² = 25+16
b²=41
b=√41
b=41

Obw=4b
Obw=4*√41
Obw=4√41 [j]
6 4 6